Featured Video

събота, 25 юни 2011 г.

Полска Скакавица

Това приказно място е скрито нейде из горите на Земенската планина, на около 700 метра надморска височина. От София е на около 80 км, и само на 60 км. от град Перник.

Водопадът е образуван от съвсем спокойна и малка рекичка, минаваща през село Полска Скакавица. Водите достигат до една скала на около 50 метра височина и свободно падат надолу, образувайки изключително красив водопад. Вековната борба с природата е създала това магическо място, където милиони капчици се разбиват в скалите и светят с различна светлина погалени от слънцето. Създават причудливи отражения и невероятна феерия от цветове. В скалите има множество дупки и обрасла растителност.

Водопада Полска Скакавица

Как да стигнем до водопада?
Ако не разполагате с авбомобил то можете да стигнете с влак до спирка Скакавица. От там хващате тясна пътечка и стигате до тунел, а след него има мост.

Трябва да минете през тунела. Намирате малка изоставена къщичка преди моста и хващате пътечката до нея. След около 15-20 мин. вървене сте при водопада.

С кола обаче ще бъде много по интересно преживяването. Първо трябва да откриете пътя към селото и после водопада. Кара се през село Ръждавица. За да стигнете до него обаче първо карайте към Кюстендил и се отбийте по пътя надясно след село Дворище. Щом стигнете до Ръждавица се завива наляво през железопътната линия и право нагоре. Изкачвате билото и следвате черния път вдясно (ако сте с по-ниска кола тук е момента да я оставите) докато стигнете края на селото и по-точно изоставено селско училище. От тук се спуснете пеша надолу по пътечките. Следва продължително вървене и спускане към Струма, където може да се види водопада. Докато се спускате надолу ще видите чудни карстови образувания, които са се получили в продължение на много години от утаени калциеви соли.

Полска Скакавица

Днес е събора в с. Полска Скакавица. Приятели, близки и роднини от близо и далеч се събират за да изпият по една ракия заедно 02.07 2011г.