Featured Video

Местонахождение

Пропастта се намира в землището на мах. Голяма ливада (или
Грамадарци),
разположена на около 2 км след с. Раянци по пътя към с. Трекляно.
Непосредствено след табелата "Община Трекляно" вдясно от шосето има
отклонение, което слиза до р. Треклянска и я пресича по дървен мост. След моста има широка поляна, чешма с три чучура и една-две къщи. Входът на пропастта е високо под билото на хълма над тях, право нагоре по реброто. Най-удобният подход е да се продължи по черния път към махалата. По него след 150-200 м се достига разклон вляво нагоре. Дотук може да се достигне с лека кола. От разклона се тръгва наляво по черния път, който след около 200 м преваля реброто на хълма. Вляво от пътя има ел. стълбове. Веднага след превалянето на реброто се тръгва вдясно право нагоре по него. Пътека няма, върви се през поляни и нискихрасти, впоследствие по-нагоре се навлиза в дъбова гора, която от тази страна се пресича бързо и се излиза на гола поляна на ската, осеяна с кари. На около 70-80 м. от долния край на поляната, леко вляво, се забелязва големият въртоп на пропастта. Входът е светъл въртоп с диаметър около 15 м и дълбочина 16-20 м. Югозападно от него има втори, по-малък въртоп с отвор, който също води в пропастта. Входът е маркиран с номера на пещерата.

Времето за достигане на пропастта от черния път за махалата е около 30 мин.
Разстоянието е приблизително 1000-1200 м, денивелацията е около 120 м.

Поляната с карите се забелязва още от шосето за с. Трекляно, а също и от дървения мост с поляната и чешмата.